Martini – Vášeň, ktorá má tradíciu

Ich dedičstvom je unikátna kultúra vychádzajúca z talianskych tradícií a vášne pre rodinu. V roku 1863 sa zakladatelia – Alessandro Martini a Luigi Rossi – rozhodli vytvoriť jemný, sofistikovaný a štýlový nápoj. V tom období bola produkcia aromatických vín stále nekonzistentná a veľa druhov vermútu chutilo prenikavo trpko a ostro. Duchaplný podnikateľ Alessandro Martini bol predurčený, aby vytvoril celosvetové dielo v talianskom štýle a realizoval prostredníctvom neho svoju osobnú ambíciu „Viaggia Lontano“ – „Cestuj ďaleko“. Luigi Rossi bol zase vynikajúci vinár a bylinkár, skutočný majster vo svojom odbore. Celý život sa riadil mottom „Volere é Potere“ – „Kde je vôľa, tam je cesta“. Svoje vedomosti, skúsenosti a úsilie venoval vytvoreniu správnej chuti Martini, o ktorej spolu s Alessandrom snívali. Ich nadšenie korunoval úspech, keď sa im v roku 1863 podarilo uviesť na trh majstrovské dielo, vlajkovú loď, Martini Rosso. Nápoj okamžite zaznamenal celosvetový úspech.

Martini, to je viac ako 150 rokov vášne a odhodlania dvoch talentovaných mužov, ktorí spoločne vytvorili jednu zo svetovo najuznávanejších kozmopolitných značiek.”

 

Martini

Stvorenie talianskej ikony 

S cieľom uspieť na svetovej scéne sa Luigi a Alessandro zúčastňovali na všetkých medzinárodných výstavách. V tom období to bol totiž jediný test kvality produktu. V roku 1865 získali Grand Prix v Dubline a cena otvorila nápoju cestu k nečakanému úspechu. Do roku 1912 vyhrali celkovo 13 Grand Prix a získali viac ako 40 zlatých medailí z rôznych svetových súťaží. Úspešné ťaženie pokračuje aj dnes, Martini Rosato získalo v roku 2010 zlatú medailu v San Franciscu.

Svetový úspech Martini

Do roku 1903 sa Martini stalo jednou zo svetových kozmopolitných značiek, oceňovanou a oslavovanou vo viac ako 70 krajinách. Ikonické logo „ball and bar“ (kruh a čiara) navrhli v roku 1929 a odvtedy sa stalo žiarivým signálom pre „la dolce vita“, ktorý zosobňovalo. V roku 1993 sa rodiny Martini a Bacardí rozhodli spojiť svoje spoločnosti do jednej. Jednu založili v roku 1863, druhú v roku 1862, obe však veľmi podobne spája tradícia rodiny, obchodná kultúra a história.

Martini

Pretrepať, Nemiešať

Od počiatku bola centrom pozornosti spoločnosti Martini výroba vín vysokej kvality. Išlo o výnimočné aromatizované vína (vermút) a príjemné šumivé vína (sekt). Keď sa povie Martini, nejde však len o vína. Je to životný štýl, talianska tradícia, kultúra, umenie aj filmy. Spája svet mužov aj žien. Veď ktože by nepoznal legendárneho Jamesa Bonda s jeho typickým nápojom Vodka Martini – pretrepať, nemiešať… V časoch okolo roku 1920, keď ešte neexistovalo televízne médium, hýbali svetom médiá tých čias – plagáty. Taliansko oživovalo steny a budovy dielami Dudovicha, Metlicovitza, Codognata a Honensteina, významnými umelcami a dizajnérmi s novým, vzrušujúcim štýlom. Práve oni umiestnili Martini do sveta krásnych žien a kaviarní, ale tiež do sveta hráčov vtedy nesmierne populárneho póla. V roku 1950 sa k mnohým ďalším pridal aj ikonický Andy Warhol.

Martini

Dvadsaťštyri hodín Le Mans

Svet mužov zas zosobňuje vôňa benzínu. V roku 1970 sa na legendárnych 24-hodinových pretekov Le Mans zúčastnilo Porsche 917. Auto oblepené znakmi Martini a pútajúce pozornosť svojím výzorom, skončilo v cieli druhé. Bol to vzrušujúci začiatok Martini Racing tímu, ktorý sa v hrdých a aj pri rýchlom pohybe identifikovateľných farbách – tmavomodrej, nebovomodrej a červenej – presadil v tomto športe a zapísal sa do jeho histórie. V krátkej časovej perióde dosahoval tím ďalšie víťazstvá v každej kategórii – na vytrvalostných pretekoch s Porsche a Lanciou, v Grand Turismo s Alfa Romeom, aj na niektorých celosvetovo známych pretekoch, ako partner Fordu. Najviac sa spomínajú víťazstvá s Lanciou, s ktorou Racing tím vyhral sedem svetových šampionátov, z nich šesť za sebou. Dnes je hrdým partnerom WILLIAMS MARTINI RACING F1 teamu.

Širokú ponuku Martini nájdete aj na našom e-shope